Αυπνία και διατροφή: Τροφές που θα σας οδηγήσουν σε ύπνο!

Αυπνία και διατροφή

Αυπνία και διατροφή… σχετίζονται; Η αυπνία είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εκατομμύρια άνθρωποι και συχνά συνδέεται με την κακή διατροφή η οποία δημιουργεί αυξημένο άγχος. Επίσης προβλήματα υγείας που συχνά οφείλονται στη διατροφή, οδηγούν πολλές φορές σε αυπνία.

Αυπνία και διατροφή: Μια λίστα με τροφές που…κοιμίζουν

Ο καλός ύπνος είναι απαραίτητος για τη γενική υγεία και ευεξία. Ορισμένες τροφές είναι γνωστές για τις ιδιότητες που προκαλούν ύπνο και μπορούν να σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε και να ξεκουραστείτε.

  1. Τα σπαράγγια και τα λαχανάκια Βρυξελλών είναι καλές πηγές τρυπτοφάνης. Η τρυπτοφάνη είναι ένα αμινοξύ που γίνεται σεροτονίνη στο σώμα και βοηθά στη ρύθμιση του ύπνου.
  2. Ζεστό γάλα. Το ζεστό γάλα είναι ένα κλασικό ρόφημα πριν τον ύπνο που είναι γνωστό για τις ηρεμιστικές του ιδιότητες. Περιέχει τρυπτοφάνη, ασβέστιο και μαγνήσιο, τα οποία μπορούν να προάγουν τη χαλάρωση και να βελτιώσουν την ποιότητα του ύπνου. Το γάλα βέβαια μπορεί να προκαλέσει και νυχτερινή ανάγκη για ούρηση. Ένα καλό εναλλακτικό είναι το ξινόγαλο και το κεφίρ!
  3. Λιναρόσπορος. Οι σπόροι λιναριού είναι εξαιρετικοί για την αύξηση των επιπέδων της σεροτονίνης που ρυθμίζει τον ύπνο στο σώμα λόγω των υψηλών επιπέδων τρυπτοφάνης και ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Μπορείτε να βάλετε σε νερό σπασμένο λιναρόσπορο και μετά από 10 λεπτά να το καταναλώσετε ή να φάτε ένα κομμάτι ψωμί λιναρόσπορου που φτιάχνεται πανεύκολα. Βρείτε τη συνταγή εδώ
  4. Ακτινίδια. Το ακτινίδιο είναι γεμάτο με βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης C, η οποία μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση των προτύπων ύπνου. Ορισμένες μελέτες υποδεικνύουν ότι η κατανάλωση ακτινιδίου πριν τον ύπνο μπορεί να μειώσει τον χρόνο που χρειάζεται κάποιος για να αποκοιμηθεί και να αυξήσει τη διάρκεια του ύπνου.
  5. Αμύγδαλα Τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε μαγνήσιο, το οποίο είναι γνωστό για την ικανότητά του να βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου. Το μαγνήσιο βοηθά στη χαλάρωση των μυών και προάγει την αίσθηση ηρεμίας. Μια μικρή χούφτα αμύγδαλα ή ένα ποτήρι γάλα αμυγδάλου πριν τον ύπνο μπορεί να σας βοηθήσει να χαλαρώσετε και να αποσυρθείτε για να κοιμηθείτε πιο εύκολα.
  6. Τσάι χαμομήλι. Το τσάι χαμομηλιού χρησιμοποιείται εδώ και αιώνες ως φυσική θεραπεία για τις διαταραχές του ύπνου και το άγχος. Περιέχει απιγενίνη, ένα αντιοξειδωτικό που συνδέεται με ορισμένους υποδοχείς στον εγκέφαλο και βοηθά στην έναρξη του ύπνου. Ένα ζεστό φλιτζάνι τσάι χαμομηλιού το βράδυ μπορεί να είναι ένα χαλαρωτικό τελετουργικό πριν τον ύπνο.
  7. Καρύδια. Τα καρύδια είναι μια εξαιρετική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τα οποία έχουν συνδεθεί με τη βελτίωση της ποιότητας του ύπνου. Περιέχουν επίσης μελατονίνη και τρυπτοφάνη, καθιστώντας τα μια εξαιρετική επιλογή για ένα σνακ πριν τον ύπνο.
  8. Μπανάνες. Οι μπανάνες είναι ένα φανταστικό σνακ πριν τον ύπνο λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που το σώμα σας μετατρέπει σε σεροτονίνη και μελατονίνη, τα οποία βοηθούν στη ρύθμιση του ύπνου. Επιπλέον, οι μπανάνες είναι μια καλή πηγή μαγνησίου και καλίου, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη χαλάρωση των μυών και να ηρεμήσουν το νευρικό σύστημα. Αν δεν έχετε πρόβλημα με τα επίπεδα γλυκόζης που μπορεί να αυξηθούν στο αίμα, μπορείτε να καταναλώσετε 1 μπανάνα πριν τον ύπνο

Ένα tip που θα βοηθήσει παραπάνω

Συνδυάζοντας ένα τρόφιμο που περιέχει ωμέγα-3 λιπαρά με βιταμίνη D, βοηθάτε ακόμη περισσότερο τον οργανισμό σας να κοιμηθεί. Αν λαμβάνετε βιταμίνη D μπορείτε να την πάρετε πριν τον ύπνο με λίγα καρύδια. Μια ακόμα εναλλακτική είναι να φάτε 1 αυγό που περιέχει ποσότητα βιταμίνης D και να καταναλώσετε λίγα καρύδια αμέσως μετά.

Μοιραστείτε το

Ομάδα σύνταξης

Ομάδα σύνταξης

Οι πιο επίκαιρες και επιστημονικές πληροφορίες για καλή διατροφή και υγεία.

Η γνώμη σας